At besøge en messe har mange formål. Oplagt er naturligvis at se de mange nyheder, som udstillerne disker op med, men det er i høj grad også muligheden for at danne og holde sit netværk ved lige. Sådan er det selvfølgelig også på den kommende El & Teknik-messe, der løber af stablen den 15.-17 maj i Odense Congress Center.
– Vi bruger messen rigtig meget til at netværke med mange eksisterende kunder og selvfølgelig til at møde nye. Vi har et meget stort produktprogram og mange løsninger, og El & Teknik giver os derfor mulighed for at tale med rigtigt mange mennesker på de her tre dage i stedet for at skulle køre rundt og besøge dem enkeltvist, siger Lars Poulsen, marketingchef hos ABB.
En udtalelse som Terry Goldenbeck, adm. direktør for SG Armaturen, er enig i:
– En messe som El & Teknik giver os mulighed for at afholde en masse små kundebesøg på meget kort tid, og det har helt sikkert en værdi for os. Messen er en alletiders mulighed for at invitere nye og eksisterende kunder ind for at vise, hvem man er, hvad man kan, og hvad man står for. Læg dertil, at vi også får en masse brugbar feedback fra kunderne, som vi tager med hjem og bruger til at forbedre os. Det er i sig selv et meget vigtigt udbytte. Normale kundemøder foregår ofte i formelle kontormiljøer, og det giver ikke altid de samme muligheder, som rammerne til messen gør, forklarer Terry Goldenbeck.
Kilde: El & Teknik