Fra Servodan til Niko-Servodan

Den 1. marts er Servodan A/S blevet til Niko-Servodan A/S.

Servodan har nu taget næste skridt i sin branding strategi, idet navnet ændres til Niko-Servodan A/S, ligesom logoet tilpasses med øget fokus på Niko. Den formelle navneændring er sket pr. 1. marts. Herefter vil navn og logo blive implementeret løbende over en længere periode – med begrænsede ændringer i det grafiske udtryk, som allerede har været tilpasset Niko’s identitet.

Ændringerne har med andre ord ikke den store praktiske betydning her og nu. Virksomheden, vores kompetencer og stærke produktprogram fortsætter som hidtil.

Baggrunden for navneskiftet er, at virksomheden siden 2008 har været en del af belgiske Niko Group. Niko-Servodan har under Niko Group’s ejerskab udviklet sig til et stærkt kompetencecenter indenfor intelligent lysstyring. Det har resulteret i et attraktivt produktprogram og en stærk markedsposition.

Allerede i dag er der enkelte Niko-produkter i vores produktsortiment. Det vil over de kommende år blive udvidet med Niko’s stærke program af kontaktmateriel og home automation.

Til april påbegyndes desuden modernisering af domicilet i Sønderborg, så det afspejler det kundevenlige og innovative Niko-Servodan.

Logo_Navneskift

Om Niko Group
Niko er den dominerende markedsleder indenfor kontaktmateriel, lysstyring og home automation på det belgiske marked. Gennem de seneste ti år har Niko Group investeret i europæiske virksomheder, der understøtter missionen om at tilbyde mennesker en moderne elektrisk installation, der giver komfort, kontrol og effektivitet på en behagelig måde. Servodan har siden 2008 været 100% ejet af Niko Group. Niko Group er familieejet og beskæftiger mere end 680 medarbejdere i Europa. Den årlige omsætning er på ca. 170 millioner euro.