Imageanalyse: Lemvigh-Müller springer 31 pladser frem

Lemvigh-Müller er blandt årets højdespringere i Berlingske Business imageanalyse af 140 af de største og mest toneangivende danske virksomheder

Stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller har haft et godt 2016 med vækst – ikke bare målt på overskudsgrad og resultat, men også på image. I hvert fald er virksomheden det seneste år rykket fra en 107. plads til en 76. plads i Berlingske Business årlige imageanalyse, hvor 4.169 erhvervsledere vurderer landets 140 mest toneangivende virksomheder.

Digitale løsninger bemærkes

Fremgangen på 31 pladser gør Lemvigh-Müller til en af årets højdespringere. Størst er fremgangen på parameteret ’innovation’ – her tænkes der blandt andet på, at Lemvigh-Müller de seneste år har investeret i digitale løsninger, der skal forbedre kundeservicen.

Det glæder Kim Øxenholt, direktør for e-business og marketing i Lemvigh-Müller:

”Det særlige ved imageanalysen er, at det er erhvervsledere, der måler og vejer virksomhederne. Det betyder, at det blandt andet er vores kunder, leverandører, samarbejdspartnere og også konkurrenter fra branchen, der har bidt positivt mærke i, hvad Lemvigh-Müller har haft gang i de senere år. Vi har netop haft fokus på at udvikle digitale services og løsninger, der understøtter vores kunders forretning indenfor områder som for eksempel indkøbsoptimering, lagerstyring, logistik og dokumentation”.

Lancerer ny, intelligent webshop

Lemvigh-Müllers digitale rejse fortsætter, fortæller Kim Øxenholt og siger:

“I dag bliver over halvdelen af samtlige ordrer til Lemvigh-Müller afgivet digitalt – og andelen er stigende. Det samme er kundernes forventninger. Derfor begynder vi nu for alvor lanceringen af vores nye webshop, ‘Mit Lemu’, der vil give vores kunder en langt mere brugervenlig, personlig og intelligent oplevelse end vores hidtidige platform, lme-partner, der har små 9 år på bagen”.

Fakta om imageanalysen ’Guld Image 2017’

  • Berlingske Business og IFO Instituttet for Opinionsanalyse har i over 20 år udarbejdet en årlig imageanalyse af kendte og toneangivende virksomheders image vurderet på ni parametre: ledelse, troværdighed, kvalitet, medarbejdere, kommunikation, konkurrenceevne, innovation, finansiel styrke og ansvarlighed
  • ’Guld Image 2017’ blev offentliggjort 1. juni 2017
  • I alt indgår 140 virksomheder i imageanalysen. Der tages udgangspunkt i Berlingske Business Magasins Guld 1000-liste over landets 1.000 største virksomheder opgjort efter omsætning
  • I alt har 4.169 erhvervsledere deltaget i årets analyse

Få et overblik over Lemvigh-Müllers digitale løsninger til industrien, byggeriet og installationsbranchen på http://www.godthjulpet.dk