Synes du ikke også, at det er irriterende at lede efter skruetrækkeren, der altid bliver væk? Her får du tips til, hvordan du nemt og smart opbevarer håndværktøjet.
Kender du det: Du kommer ud til en opgave, åbner varebilen og ser, at alt værktøj og materiel ligger hulter til bulter. Du bruger de næste 10 minutter på at finde det, du skal bruge – og så kan du komme i gang med arbejdet. Senere finder du af, du har glemt den vigtige skruetrækker hjemme på værkstedet, så du må lige et smut der forbi.
På den måde kan en simpel opgave på 20 minutter sagtens tage en time. Og det koster tid, frustrationer og kan fremkalde et par våde øjne ikke have styr på håndværktøjet.
“Værktøj har det med at forsvinde og rode rundt, og det er et problem for rigtig mange håndværkere. For mester fakturerer jo kun for den tid, der bliver brugt på en opgave – ikke på at man kører frem og tilbage mellem job og værksted for at hente eller lede efter det, man mangler. Den ekstra tid man bruger hos én kunde, går ud over tiden hos den næste”, siger Louise Petersen, produktchef hos Lemvigh-Müller.
Nemme løsninger der gør en forskel
Ifølge Louise Petersen kræver det ikke kringlede procesoptimeringer eller en stor omlægning af vaner for få bedre styr på værktøjet:
“Der findes masser af smart udstyr – fx tasker, farvekodet værktøj og skræddersyede værkstedsvogne, så man kan have alt sit grej samlet. Det er løsninger, der virkelig kan gøre en forskel i løbet af arbejdsdagen”, siger hun.
Lemvigh-Müller har i øjeblikket fuld fokus på, hvordan du får orden i håndværktøjet.