Prysmian Group annoncerer lanceringen af sin nye organisationsstruktur i forbindelse med integrationen med General Cable. Gruppen er hermed verdensledende inden for produktion og salg af kabler og kabelsystemer til energi- og telekommunikationsbranchen med en samlet årlig omsætning på over 11 milliarder Euro. Gruppen vil samlet beskæftige godt 30.000 ansatte på 112 fabriksanlæg og 25 R&D centre på tværs af 50 lande. Integrationen med General Cable muliggør en udvidelse af produktionsteknologier og produkter, i forhold til hvad Prysmian Group tidligere tilbød.
Forskydningen til koncernens geografiske fodaftryk bliver signifikant: Nordamerika vil fremover tegne sig for cirka en tredjedel af koncernens samlede omsætning, via dets hovedkontor i Highland Heights (Kentucky), der råder over 23 fabrikker og omkring 5.800 medarbejdere i regionen.
“Vi er stolte over at have etableret endnu en base i USA, der kan bidrage til udviklingen af landets økonomi via vores teknologier og ekspertise. Fra i dag begynder vi at fungere som ét team med fælles mål og integrering af de to virksomheders kulturer, forretningssegmenter, geografiske markeder, produktionsfaciliteter og personale. At beskytte vores forretning og skabe værdi – det er vores førsteprioritet”, udtaler Valerio Battista, CEO for Prysmian Group.
Den nye organisation kombinerer styrkerne fra både Prysmian Group og General Cable og er baseret på centraliseret og integreret styring af den globale virksomhed. Dette indebærer et klart ansvar for resultater, fokus på effektivitet og teknologisk innovation samt en kundeorienteret tilgang, understøttet af dedikerede teams pr. nøglekunde.
Den nye organisatoriske matrixmodel er struktureret med fokus på tre kerneområder: Centralt at skabe og opretholde en stærkt integreret gruppe, der på regionalt niveau sikrer nærhed til markedet samt tre forretningsområder (Energi, Telecom og Projekter), der er ansvarlige for produkt- og tværsalgsstrategier.
Med det formål at identificere og fastholde talentfulde medarbejdere, gennemførte vi en grundig udvælgelsesproces baseret på princippet om “mest kvalificeret til jobbet”, hvilket sikrer lige muligheder for ansatte fra begge selskaber. Resultatet er et internationalt ledelsesteam bestående af 450 personer, der fra starten har modtaget et klart defineret ansvar og præcise mål”, forklarede Fabrizio Rutschmann, Chief Human Resources Officer.