Med lagerstyringssystemet SmartLager er din varebil altid fyldt op med det, du skal bruge til dine opgaver – og det sker helt automatisk
Ville det ikke være befriende at kunne sætte sig ind i varebilen om morgenen og køre hjem igen til fyraften uden på noget tidspunkt i løbet af dagen at skulle spekulere på at bestille varer til bilen, fordi du altid har det, du skal bruge – helt automatisk?
Sådan er arbejdsdagen for de installatører, håndværkere og teknikere, der bruger lagerstyringssystemet SmartLager i deres servicebiler.
Læs mere om SmartLager i denne brochure
SmartLager, der er udviklet særligt til installations-, håndværks- og produktionsvirksomheder, automatiserer håndteringen af varer, fra overvågning af lagerbeholdningen til bestilling og modtagelse. Og systemet kan altså også bruges til servicebiler. Det er der mange fordele ved – her får du de fem fedeste.
De 5 fedeste fordele:
• Automatisk varebestilling: Den største fordel ved SmartLager til varebilen er, at overvågningen af vareforbruget og bestillingen af varer foregår helt automatisk, så du slipper for arbejdet. Samtidig undgår du at køre rundt med for mange – eller for få – ting i varebilen, men kan holde præcist styr på, hvad du har med rundt til opgaverne.
• Vareforbruget registreres alle steder: I kombination med appen ‘LMe-Mobil’ bliver SmartLager ekstra smart. Med appen har du adgang til elektroniske arbejdssedler, og SmartLager sørger for, at de varer, du bruger, både bliver registreret på arbejdssedlen og trukket fra bilen i én arbejdsgang.
• Nem og hurtig lageroptælling: Med din scanner – eller smartphone hvis du har LMe-Mobil – kan du meget nemt tælle bilens varelager op og generere en pdf, som er lige til at sende til revisoren.
• Leveret til døren – eller i bilen: Når det er tid til opfyldning, kan du få varerne leveret der, hvor det passer dig bedst – til virksomhedens adresse, til din privatadresse eller endda i servicebilen.
• Lån af en kollega: SmartLager kan med fordel bruges til flere varebiler – når grundsortimentet er ens i bilerne, ved du, at du har det, du skal bruge, uanset hvilken af bilerne du kører i. Med LMe-appen er det også muligt at søge i de andre bilers varelager – hvis du pludselig skulle mangle en enkelt stump, er der sikkert en kollega, du kan låne af.
Kom i gang: Lille investering – stort afkast
Det kan virke uoverskueligt at tage nye systemer i brug og udskifte gamle rutiner med nye måder at gøre tingene på. Men faktisk kræver det kun en lille investering af din tid at få SmartLager op at køre – og til gengæld for indsatsen får du et kæmpe afkast på lige netop tidskontoen, fordi du fremadrettet sparer en masse arbejdsgange væk.
For at komme i gang kræver det, at du laver en optælling af de varer, du har i servicebilen og får defineret et grundsortiment. Når det er gjort, hjælper Lemvigh-Müllers supportere med at sætte systemet op – og så er du i gang med at spare tid på indkøb og lagerstyring.
Ring på tlf.36 95 53 99 og hør mere om mulighederne for lagerstyring af din varebil.