Den 21. udgave af Webranking Europe rangerede Prysmian Group i top 20 blandt Europas 500 største børsnoterede selskaber. Med en score på 72,7 point ud af 100, kom Prysmian ind på en 20. plads – inden for sektoren Industrial Goods & Services. Dermed er Prysmian Group rangeret foran virksomheder som Luxottica (35), Enel (55), ABB (89), Saipem (183), FCA (199) og Schneider Electric (234).
Årets vurdering fokuserede på tre centrale temaer: selskabs interessentforhold, betydningen af ansvarlighed og ESG-kommunikation samt digital kommunikation. Vurderingen blev gennemført af det svenske firma Comprend i samarbejde med det italienske firma Lundquist.
Prysmian Groups digitale strategi fokuserer primært på fortællinger. Idet virksomheder, der er gode til at tiltrække investorer og jobsøgende, også typisk er stærke til kommunikation. De ved, hvordan de effektivt kan fortælle deres budskaber ved hjælp af tekst, billeder og video – for at lette modtagelsen.
Årets rangordning viser, at Prysmian Group gør det godt. Koncernens ”Side by Side” kampagne viser for eksempel en innovativ tilgang til arbejdsgiverbranding, ved at lade dets medarbejdere præsenterer selskabets tilgang til mangfoldighed.
“Det er lykkedes Gruppen at opnå så gode resultater takket være dens effektive og vedholdende tilgang til kommunikation, såvel som den særprægede måde hvorpå den præsenterer indhold samt integrerer på tværs af websider og sociale medier”, udtaler Lorenzo Caruso, Prysmian Group Corporate & Business Communications Director.