Med lige en sjat over 24.000 besøgende fordelt over to dage, satte elbilmessen eCarExpo i Bella Center rekord i weekenden.
Messen havde åbent lørdag/søndag, og allerede en time før åbningen lørdag, havde der dannet sig en pæn lang kø for at komme ind og se de mange nye biler.
Udover at danskerne for alvor har taget elbilen til sig, var der mange reelle model-nyheder blandt de 22 bilmærker, som var præsenteret. Og det var ikke så meget de dyre luksus-biler – dem er elbilsegmentet rig på i forvejen – men derimod de mere prisbilligere biler, som trak folk til.
En af dem er den elektriske genfødsel af den lille Renault 5, og hos Renault kunne man tydeligt mærke interessen.
– Det var superfedt, og vi havde megatravlt hele tiden, siger Søren Hyltoft, som er marketingschef for Renault Danmark.
På stort set alle andre bilmesser, kan man pille ved bilerne, men må vente til de kommer ud i forhandlernettet med at få en prøvetur. Sådan var det ikke her. Publikum havde rent faktisk mulighed for at få en prøvetur.
– Vi investerer meget i eCarExpo, men vi får også et stort udbytte. Ikke mindst fordi vi når så mange, der også prøvekører vores biler. Det er helt unikt, og jeg kender ingen anden messe, der tilbyder det, uddyber Søren Hyltoft.
Torsdag og fredag fandt en anden messe sted, der har tiltrukket knapt så meget opmærksom. Den hed eComExpo, og omhandlede kommercielle køretøjer.
Selvom den tiltrak væsentlig færre besøgende, lige over 4.000, var det faktisk også rekord.
– Vi er allerede begyndt arbejdet med næste års messer. Det bliver sidste weekend i oktober 2025, og vi har fået nogle gode input i løbet af weekenden, som vil gøre næste års messer endnu bedre, understreger Gunnar Dackevall, som er direktør for arrangøren eLife Nordic AB.
Kilde: eLife Nordic AB.