
Med en rækkevidde på 460 km vil den kommende Nissan Interstar-e være blandt de store el-varevogne med den længste rækkevidde, idet batteriet er på 87 kWh.
Den kan trække 2.500 tons, og kan lade 252 km på 30 minutter. Er man stadig ikke klar til at køre på strøm, kommer modellen også med dieselmotor.
Uanset motortype kan man få den opbygget fra fabrikken, nærmest som man lyster – herunder tiplad, standardlad med sidefjæle og som lukket varebil.
Den nye generation har 40mm bredere sidedøre samt 100mm længere laste rum. Lasteevne er på op til 1,6 tons i elbils-udgaven og op til 2 tons i diesel-udgaven. Og trods Interstar-e har en totalvægt på 4 tons og en lastevne på 1,6 tons kan den køres i Europa med et almindeligt B-kørekort i forhold til en EU-særregel for el-varebiler.
Som standard fås en lang række sikkerhedsteknologier, såsom nødbremse foran, træthedsregistrering og dæktryksovervågning. Og Trailer Sway Assist (slingre assistent til traileren), der øger sikkerheden, når der køres med trailer, er også med som standard.
Modellen er tillige udstyret med Nissans helt nye ”1-box” bremsesystem, der sikrer, at bremsekraften altid er optimeret uanset, hvor tungt lastet bilen er. Interstars reaktionstid ved nødbremsning i øvrigt halveret i forhold til tidligere generationer.
Kilde: Nissan